شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۸
شنبه, 27 مرداد 1397 15:17

رژیم غذایی پیش از بارداری

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رژیم غذایی پیش از بارداری رژیم غذایی پیش از بارداری
 

اگر تصمیم به باردار شدن دارید بهتر است بهبود عادات غذایی خود را پیش از بارداری آغاز نمایید. با ایجاد یک رژیم غذایی سالم می توانید یک شروع قوی برای اطمینان از سلامت فرزندتان داشته باشید.

مواد غذایی که در عکس بالا مشاهده میکیند سرشار از ویتامین B9 (اسید فولیک) هستند.

مواد غذایی و تاثیر آن بر بارداری

تغذیه و باروری هم برای زنان و هم مردان به هم مرتبط هستند. پیروی از یک رژیم غذایی متعادل شانس شما را برای داشتن یک فرزند سالم افزایش می دهد. هر روز چند وعده میوه، سبزیجات، غلات کامل و غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، ماست و پنیر بخورید. عدم وجود مواد مغذی در برنامه غذایی تان می تواند بر قاعدگی تاثیر بگذارد و پیش بینی زمان تخمک گذاری را مشکل سازد.

حتی ممکن است در صورتی که شما به طور قابل توجهی چاق یا لاغر باشید این موضوع باعث شود که تخمک گذاری صورت نگیرد.

راهنمایی:همسر شما نیز باید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشد. برخی ویتامین ها و مواد مغذی مانند روی، ویتامین C و E و اسید فولیک برای تولید اسپرم سالم مهم می باشند.

ماهی منبع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد که در رشد مغز و چشم جنین اهمیت دارد. همچنین منبع خوبی از پروتئین بدون چربی اشباع شده، ویتامین D و سایر مواد مغذی لازم برای رشد جنین و بارداری سالم است. اما باید مراقب میزان مصرف ماهی پیش از بارداری باشید زیرا تجمع جیوه در بدن شما می تواند مضر باشد.

پزشکان توصیه می کنند مصرف ۲۰۰ تا ۳۵۰ گرم ماهی در هفته مناسب است. از مصرف ماهی گور، کوسه ماهی و شمشیر ماهی به دلیل بالا بودن میزان جیوه خودداری کنید. آن هایی که جیوه پایین تری دارند مانند ماهی آزاد و میگو مفیدترند.

مصرف فراورده های گوشتی منحصرا برای زنان باردار خطرناک می باشد و باید مصرف آن ها را به کمترین میزان برسانید و از مصرف انواع دودی و خام آن ها در دوران بارداری اجتناب کنید.

کافئین نیز می تواند بر باروری تاثیر بگذارد و در روند لقاح و تخمک گذاری تان اثر منفی داشته باشد. همچنین استفاده بیش از حد کافئین در دوران بارداری می تواند منجر به سقط جنین گردد. البته بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مقداری کمتر از ۳۰۰ میلی گرم کافئین در روز تاثیری در قدرت باروری خانم ها ندارد. بنابراین اگر در باردار شدن با مشکل مواجه هستید مصرف کافئین را تا حد امکان کاهش دهید.

حتی اگر شما از رژیم غذایی متعادلی برخوردارید و غذاهای سالم می خورید به مقداری کمک اضافی نیازمندید. مصرف ویتامین های پیش از بارداری و مقدار مناسب اسید فولیک شانس شما را در داشتن فرزندی سالم افزایش می دهد. البته به یاد داشته باشید مکمل ها، جایگزین رژیم غذایی نمی شوند. اگر رژیم غذایی تان از نوع گیاه خواری می باشد ممکن است نیاز به ویتامین D و B12، همراه با پروتئین اضافی داشته باشید.

 

منبع: سایت فرزند

خواندن 135 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 27 مرداد 1397 14:19

مطالب مرتبط

نکات مهم و قابل توجه قبل و بعد از طب سوز

قبل از انجام طب سوزنی لازم نیست ناشتا باشید: بهتر است ساعاتی قبل از شروع درمان، غذای کامل م

جلوگیری از ریزش مو با طب سوزنی

جلوگیری از ریزش مو با طب سوزنی، روشی نوین و بی خطر   روش‌های جلوگیری از ریزش مو انتخاب روش

طب سوزنی اختلالات خواب را از بین می برد

طب سوزنی اختلالات خواب را بر طرف می کند طب مرسوم اغلب بی خوابی را با تجویز دارو درمان می کند که

دبابت بی مزه از علائم تا درمان آن

دبابت بی مزه از علائم تا درمان آن دیابت بی مزه شاید نوعی از دیابت باشد که کمتر کسی نامش را شنیده با

نکات قبل از عمل جراحی بینی

نکات قبل از عمل بینی   باید بدانید جراحی بینی یک عمل مینور (کوچک) می باشد که به بیمار استرس شد