چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
پنج شنبه, 18 مرداد 1397 11:59

آموزش حرکات اصلاحی و ورزش درمانی برای کمر درد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
Rehabilitation exercises and exercise therapy for back pain Rehabilitation exercises and exercise therapy for back pain

مهمترین ورزش برای کمر درد

 ورزش Tilting کمری:

ورزش Tilting مهمترین ورزش کمر درد  محسوب می شود ، برای انجام این نرمش روی کمر خود بخوابید و زانوها ی خود را خم  نگه دارید. کف پاها را تا اتمام ورزش  بر روی زمین بگذارید.. سپس بدون اینکه  کف پاها را را به  زمین  بفشارید ،  شکم وکمر خود را به پایین یعنی به  سمت زمین  بفشارید و لگن را کمی  به سمت بالا نگاه دارید  و برای 10 ثانیه این فشار را نگه دارید و 10 مرتبه هم انرا انجام دهید

 


 

-( Knee to chest)کشش زانو به سمت قفسه سینه :  

  روی کمر خود بخوابید و زانوها ی خود را خم  نگه دارید.  با د سپس و دست زانوی راست خود را از زیر نگه دارید و به سمت قفسه سینه  کشش دهید و برای 10 ثانیه این فشار را نگه دارید و 10 مرتبه هم انرا انجام دهید.

کشش عضلاتHip Flexor :

-            این حالت  شبیه به  حالت استارت در دو می باشد . برای اینکار  که به صورت یک در میان پای راست و چپ در  سمت جلو قرار بگزارید. برای 10 ثانیه این فشار را نگه دارید و 10 مرتبه هم انرا انجام دهید.

 - حرکت اسکات (Squat):

 پاها را  در حالت ایستاده به اندازه عرض شانه  خود بازنگه دارید  به صورتی که  بدن به صورت کاملا عمود بر زمین مانند شکل زیر  قرار داشته باشد .  بعد به آرامی با خم کردن زانوهای خود  به سمت پائین بروید  و سپس مجددا به آرامی و کم کم  به سمت بالابروید.  ابتدا ه میزان زاویه خم شدگی زانو  راحدود ۳۰ تا ۴۵  نگه دارید بعد بالا بیایید ولی کم کم میزان  زاویه خم شدن زانو را  بیافزایید. برای 10 ثانیه این فشار را نگه دارید و 10 مرتبه هم انرا انجام دهید.

 - ورزش curl up (نه دراز و نشست):

در این ورزش هر دو پا خم می باشد و مختصرا و فقط در حد سفت شدن عضلات شکم بالا بیایید در حد مختصری که فقط سر از روی زمین بلند شده است. 10 ثانیه می شماریم و بعد کمی استراحت می کنیم و د0 مرتبه این ورزش را انجام می دهیم

 ورزش پل زدن (Bridging):

در این ورزش مختصرا کمر را به سمت بالا می اوریم . به گونه ای که مطابق شکل یک سطح شیب دار ایجاد شود . 10 ثانیه نگه می داریم و 10 مرتبه انجام می دهیم. این ورزش به عنوان اخرین ورزش در مراحل ورزش ویلیلمز تجویز می شود و بهتر است تحت نظر پزشک متخصص باشد.

ورزش کشش عضلات پشت پا (Calf and Hamstring sterthing):

علیرغم اینکه به نظر می رسد در این ورزش ما داریم عضلات پشت پا را می کشیم ولی این ورزش در واقع یکی از  مهمترین نرمش کمر درد  می باشد. در این ورزش کششی  شرایطی که پای مقابل خم می باشد و پای مورد نظر را با یک کمربند یا طناب که خاصیت کشسانی نداشته باشد تا حداکثر 70 درجه بالا می اوریم و تا 30 شماره انرا می کشیم بعد استراحت کرده و مجددا تا 5 مرتبه این کار را تکرار می کنیم

منبع darmanedard.ir   :

خواندن 386 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 19 مرداد 1397 12:19

مطالب مرتبط

آشنایی با انواع سرطان خون، علائم اولیه و

آشنایی با انواع سرطان خون، علائم اولیه و روش های درمان سرطان خون بیشتر سرطان های خونی در مغز اس

مقررات و قوانین طب سوزنی

مقررات و قوانین طب سوزنی در انگلستان، ایالات متحده، عربستان سعودی، استرالیا، ژاپن، کانادا و بسی

نکات مهم و قابل توجه قبل و بعد از طب سوز

قبل از انجام طب سوزنی لازم نیست ناشتا باشید: بهتر است ساعاتی قبل از شروع درمان، غذای کامل م

هفت تفاوت اصلی بین طب سوزنی چینی و طب سو

  اندازه سوزن سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی ژاپنی کوتاه‌تر و نازک‌تر هستند که این باعث می‌

طب سوزنی و سلامت قلب

طب سوزنی و سلامت قلب وقتی صحبت از درمان مکمل می شود، طب سوزنی به عنوان یکی از قدرمندترین طب ها